Biti spreman za samovrednovanje uvek znači biti spreman za učenje.
Samovrednovanje uključuje i zahteva kritički pristup prema praksi i otvorenost za preispitivanje
i promenu. Sam proces samovrednovanja nam pomaže da bolje razumemo vrednosti koje želimo da postignemo u praksi.
Samovrednovanje vodi promeni/razvoju prakse.
Izvod iz Pravilnika o vrednovanju kvaliteta rada ustanova („Sl.glasnik“ RS, br.9/2012):
Samovrednovanje kvaliteta rada Ustanove je procena kvaliteta rada koju sprovodi ustanova na osnovu standarda kvaliteta rada Ustanove.
U samovrednovanju učestvuju i sprovode ga stručni organi, Savet roditelja, direktor i Organ upravljanja Ustanove.
Samovrednovanje se vrši na osnovu analize:
1. evidencije i pedagoške dokumentacije ustanove
2. baze podataka u okviru jedinstvenog informacionog sistema prosvete i drugih izvora
3. praćenje različitih aktivnosti
4. prikupljanje podataka iz sprovedenih istraživanja u ustanovi
5. efekata realizovanih aktivnosti u projektima
6. razgovora, stručnih diskusija, sastanaka, rezultata sprovedenih anketa i drugih načina prikupljanja podataka
Tim za samovrednovanje prikuplja i obrađuje podatke vezane za predmet samovrednovanja i vrši analizu kvaliteta predmeta samovrednovanja na osnovu obrađenih podataka.