Tim za obezbeđivanje kvaliteta i razvoj ustanove
-čine direktor, stručni saradnik, predstavnici vaspitača, Saveta roditelja i lokalne samouprave. Tim izađuje Plan za unapređenje kvaliteta rada ustanove u oblastima definisanim standardima kvaliteta rada.
Tim pomaže u uspostavljanju i funkcionisanju internog sistema kvaliteta u ustanovi.
Internim sistemom kvaliteta ustanove su obuhvaćene sve aktivnosti i mere koje preduzimaju postojeći stručni organi, timovi i pedagoški kolegijum radi obezbeđivanja boljeg kvaliteta rada ustanove.
U skladu sa navedenim, Tim se stara o obezbeđivanju i unapređivanju kvaliteta vaspitno-obrazovnog rada ustanove, prati ostvarivanje predškolskog programa, stara se o ostvarivanju ciljeva i standarda postignuća, razvoja kompetencija, vrednuje rezultate rada vaspitača/stručnog saradnika.
Pored navedenog, Tim kroz svoje predloge i mere doprinosi unapređivanju kvaliteta i razvoja ustanove, a sve u cilju unapređivanje vaspitnog rada i podizanje ugleda ustanove.
Tim za zaštitu dece od nasilja, zlostavljanja, zanemarivanja i diskriminacije
Zadaci tima za zaštitu jesu da:
1) priprema program zaštite u skladu sa specifičnostima ustanove i utvrđenim merama za unapređivanje na osnovu analize stanja
2) informiše decu, zaposlene i roditelje o planiranim aktivnostima i mogućnosti traženja podrške i pomoći od tima za zaštitu;
3) učestvuje u obukama i projektima za razvijanje kompetencija zaposlenih potrebnih za prevenciju i intervenciju u situacijama nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja;
4) predlaže mere za prevenciju i zaštitu, organizuje konsultacije i učestvuje u proceni rizika i donošenju odluka o postupcima u slučajevima sumnje ili dešavanja nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja;
5) uključuje roditelje u preventivne i interventne mere i aktivnosti;
6) prati i procenjuje efekte preduzetih mera za zaštitu dece i daje odgovarajuće predloge direktoru;
7) sarađuje sa stručnjacima iz drugih nadležnih organa, organizacija, službi i medija radi sveobuhvatne zaštite dece od nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja;
Tim za inkluzivno obrazovanje
Stručni tim za inkluzivno obrazovanje čine stručni saradnik, vaspitači, medicinske sestre vaspitači, roditelj. Program inkluzivnog obrazovanja u našoj Ustanovi ima za cilj da dugoročno unapredi rad sa decom tako što neguje pristup orjentisanosti na dete, prihvatanje različitosti i pravo sve dece da se razvijaju, uče i napreduju. Tim teži izgradnji, ne samo tolerancije, već i stvarnog uvažavanja individualnih, društvenih, kulturno-specifičnih i drugih razlika. Za svako dete sa smetnjama u razvoju formira se „mali tim“ koji izrađuje pedagoški profil kao i mere individualizacije.
Šta su zadaci tima za IO?
- Unapredjivanje kvaliteta rada u Ustanovi
- Organizacija aktivnosti, koordinacija i evaluacija aktivnosti IO
- Identifikovanje dece koji teže napreduju, dece iz osetljivih grupa kojima treba dodatna podrška
- Formiranje timova za dodatnu podršku za svako dete
- Izrada, sprovodjenje i evaluacija Pedagoških profila i mera individualizacije
- Učešće u radu Pedagoškog kolegijuma i informisanje o planu aktivnosti i IOP
- Osmišljava antidiskriminacione mere
- Vodjenje evidencije o radu tima, evidencije o deci
- Osmišljava participaciju roditelja
- Pružanje podrške vaspitačima i podsticanje saradnje medju članovima tima za svako dete
- Prikupljanje i razmena primera dobre prakse
- Saradnja sa interresornom komisijom, roditeljima i drugim institucijama
- Brine o vaspitačkim kompetencijama (podsticanje stručnog usavršavanja)
Tim za samovrednovanje
Samovrednovanje kvaliteta rada ustanove je procena koju sprovodi ustanova na osnovu standarda i pokazatelja kvaliteta rada ustanove, propisanih Pravilnikom. To je kontinuirani proces koji se sprovodi sistematski i transparentno unutar ustanove. Tim čine direktor, stručni saradnik, vaspitači, medicinske sestre, roditelji, predstavnici lokalne samouprave.
Tim za stručno usavršavanje i profesionalni razvoj
U profesionalni razvoj vaspitača i stručnih saradnika spada stalno stručno usavršavanje, razvijanje kompetencija radi boljeg obavljanja posla, unapređivanja nivoa postignuća učenika. Potrebe i prioritete ustanova planira na osnovu rezultata samovrednovanja kvaliteta rada ustanove, ličnih prioriteta vaspitača ili stručnih saradnika, kao i na osnovu izveštaja o ostvarenosti standarda postignuća, zadovoljstva roditelja i dece. Tim za stručno usavršavanje planira različite oblike stručnog usavršavanja, prati aktuelnosti u oblasti predškolstva, pruža podršku zaposlenima u jačanju profesionalnih kompetencija.